Menu

Regeneracja po treningu – jakie suplementy wybrać?

25 maja 2021 - Suplementacja
Regeneracja po treningu – jakie suplementy wybrać?

Odpowiednia regeneracja po treningu jest niezwykle istotna. Zapobiega przetrenowaniu i pozwala na poprawę wydolności, a co za tym idzie – osiąganie lepszych wyników. Procesy regeneracyjne zachodzą w organizmie bez naszej wiedzy nawet jeszcze kilkadziesiąt godzin od momentu zakończenia wysiłku fizycznego. Warto więc dodatkowo wspomóc się suplementami, by przyspieszyć ten proces oraz zwiększyć jego efektywność.

Jakie witaminy i minerały suplementować dla lepszej regeneracji?

Na szczególną uwagę wśród suplementów na regenerację po treningu ze Świata Supli zasługuje magnez, zmniejszający uczucie zmęczenia, a także niwelujący powstawanie nieprzyjemnych skurczów mięśniowych. Podobne działanie mają witaminy z grupy B, które dodatkowo przyspieszają proces regeneracji. Z kolei witamina C wspomaga produkcję kolagenu, odpowiedzialnego za naprawę uszkodzonych w czasie treningu tkanek.

Jakie inne suplementy warto stosować dla zwiększenia efektywności regeneracji?

Przede wszystkim białko, które stanowi główny budulec mięśni. Obecnie odżywki białkowe dostępne są w wielu wariantach smakowych, można je spożywać zarówno w formie szejku, jak i dodawać do posiłków. Świetnie sprawdzi się również kreatyna, która odpowiada właśnie za stymulację produkcji białka. Natomiast Beta Alanina zapobiega powstawaniu w mięśniach kwasu mlekowego, czyli pomaga uniknąć tzw. zakwasów. Warto suplementować również kolagen. Jest on bowiem ważnym elementem   zapewniającym ochronę ścięgien, mięśni oraz chrząstek. Jego przyjmowanie pozwala uniknąć bólów mięśni i stawów po treningu.